RealBlog

Real-Blog - Tabuk nélkül!

Real-Blog - Tabuk nélkül!

A diétás termékektől tényleg fogyni lehet?

2018. február 20. - realblog.net

Az áruházakban nagyon nagy választékkal lehet találkozni mindenféle light-os termékkel. A polcok egyre több ilyet tartalmaznak! Ezek a valóságban segítik a fogyást? É mi a helyzet a cukor pótlókkal? A válasz - tabuk nélkül!

Többnyire ezekben a light-os termékekben vagy a cukrot vagy a zsírt csökkentik. Kevesebb cukrot a diabetikus árukban, míg a kevesebb zsírt a kalóriacsökkentett termékekben találhatod. Mivel mindkettő egy ízfokozó, ezért valami mással pótolniuk kell a hiányzó adalékanyagot. Legtöbbször az egyiket a másikkal cserélik ki, tehát, ha a cukrot csökkentik, akkor azt zsírral pótolják és fordítva. Például egy cukor nélküli csokoládé akár több kalóriát tartalmazhat, mint az eredeti.

Persze ez nem minden termékre igaz, hiszen kivételek mindig vannak. Ezen az segít csak, ha a vásárlásnál jobban megnézzük a termék leírást és nem automatikusan levesszük csak a polcról, hiszen light van ráírva.

A light-ot asszociáljuk a könnyűvel, ami persze az agyunkban összefüggésbe hozza az adott terméket a diétával is.

Sok esetben a light-os termékektől nem lehet fogyni! Miért is?

Sokan úgy gondolják, ha fel van tüntetve a csomagoláson, hogy 30% esetleg akár 50% kevesebb zsírt tartalmaz, akkor abban kevesebb kalória is van. A zsír a szervezet számára nagyon fontos, hiszen segít a vitamin felvételben. Ha a zsírt csökkentik a termékben, akkor természetesen az több cukrot tartalmaz, ami sok esetben több kalóriához vezethet. A cukor nem olyan fontos a szervezetnek, mint a hiányzó zsír, tehát a light-os termékkel nem biztos, hogy jót tettél a szervezeted számára.

Elgondolkodtató a light-os sajt, hiszen ezek jóval drágábbak a normális változatuknál. A sajt legnagyobb részben zsírból áll. A boltokban található olcsóbb sajtok már amúgy is zsír csökkentettek, ezért is olcsóbbak, így tehát nem igazán lehet kikalkulálni, miért drágább a light-os termék. A vásárlók automatikusan leveszik a polcról és képesek több pénzt kiadni érte, csak azért mert a csomagolása kitűnik a többi közül. Épp ez az, amit a gyártó cégek számításba vettek a reklám kitalálásában.  

2007-től egy rendeletet hoztak ezekre a termékekre és nem lehet csak úgy feltüntetni a csomagoláson, hogy light. Régen volt cigarettában is ez a verzió, de mára biztos észrevettétek, hogy ezek mind eltűntek. Európában éppen az összefüggés miatt hozták ki a light-os verziókat, míg például Amerikában a csomagolásokon diéta van feltüntetve. Az új rendelet szerint csak azok a termékek viselhetik a feliratot, amiben minimum 30%-al kevesebb cukor vagy zsír található. Ez a törvény azonban nem határozza meg, hogy a kalóriának is kevesebbnek kell lennie, így ajánlatos alaposabban szemügyre venni a termékleírást.

Mi a helyzet a kevesebb cukrot tartalmazó élelmiszerekkel?

A cukor függőséget okozhat, hiszen az ízlelőbimbód hozzászokik az édeshez, és egyre többet akar belőle a szervezeted. Ez igaz az édesítőszerre is.

A termékek, amik kevesebb cukrot tartalmaznak, sok esetben szintetikus édesítőszerből állnak: saccharin, cyklamat, vagy aspartam.

Ha az interneten rákeresel ezekre a cukor-pótlókra, akkor a részletes leírásban mindegyiknél egy szép listát találsz a káros hatásokról. Vannak amelyiknél még a rákot vagy a látáskárosodást is említik...

Az édesítőszerekről rengeteg rosszat lehet hallani, például, hogy megváltoztatják a baktériumok viselkedését a gyomrodban és akár a diabéteszt is elősegítik. Ezeket a kutatásokat nem tudták ténylegesen igazolni, ezért továbbra is használják cukorpótlásra az élelmiszerekben.

Az édesítőszer szinte semmilyen kalóriát nem tartalmaz, így ezekkel a termékekkel persze akár fogyni is lehet. Vannak, akik szeretik ezt az ízvilágot, de én személy szerint nem vagyok érte oda. A kávét például inkább cukor és édesítőszer nélkül iszom, a teába pedig egy kevés mézet rakok. Mivel a cukorpótlók sokféle adalékanyagból állnak össze, nem vagyok benne biztos, hogy a hosszú távú használatuk tényleg olyan jót tenne. Inkább kerülöm őket.

Összesítésként tehát a termékek között találhatunk számunkra megfelelő árukat, de alaposan nézzük meg a leírásukat még a vásárlás elött. A hirdetések, és a termék elülső oldalán található feliratok többnyire az eladási statisztikákat növelik és nem biztos, hogy a számodra megfelelő hatást keltik. Megállapított, hogy minden negyedik vásárló ezeket a termékeket veszi meg, csak a felirat miatt és legtöbbjük el sem olvassa ténylegesen az összetevőket.  

A bejegyzés trackback címe:

https://realblog2018.blog.hu/api/trackback/id/tr4813686060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása